Rotate your phone

Once that’s done you’ll be able to
experience the DLF website perfectly.

Creat Foghlama Digití Acmhainní Pleanála

Pioc rogha thíos chun rochtain a fháil ar an gCreat Foghlama Digití idirghníomhach.

Pleanáil don Fhoghlaim Dhigiteach

Forbraíodh an Creat Foghlama Digití chun cabhrú le scoileanna teicneolaíochtaí digiteacha a leabú go héifeachtach san fhoghlaim, sa teagasc agus sa mheasúnú.

Cuirtear raon leathan acmhainní ar fáil ar an suíomh gréasáin seo chun tacú le scoileanna agus iad i mbun an phróisis seo, lena n-áirítear cainéal físeáin atá tiomanta don fhoghlaim dhigiteach (thíos) agus leagan idirghníomhach den Chreat Foghlama Digití.

Áirítear in acmhainní breise seimineáir aghaidh ar aghaidh (a bhfuil rochtain orthu trí d’Ionad Oideachais áitiúil) agus cúrsa ar líne (a bhfuil rochtain air trí TeacherCPD.ie).

Timthriall Pleanála don Fhoghlaim Dhigiteach

Tá sé chéim sa Timthriall Pleanála don Fhoghlaim Dhigiteach. Cuirtear próiseas ar fáil sna céimeanna seo do scoileanna agus do mhúinteoirí aonair ar féidir leo iad a úsáid nuair atá siad ag athbhreithniú agus ag cur plean le chéile chun a gcleachtais san fhoghlaim dhigiteach a fheabhsú.

Baineann na céad trí chéim sa phróiseas leis an gcéim imscrúdaithe agus dírítear ar chruthú, feidhmiú agus measúnú an Phlean Foghlama Digití i gcéim 4 go dtí céim 6.

Chun tuilleadh eolais a fháil cliceáil ar gach ceann de na sé chéim sa ghrafaic ar an Timthriall Pleanála don Fhoghlaim Dhigiteach.

Ainmnigh an Fócas
Fianaise a Bhailiú
Deán Anailís agus Deán Breithiúnais
Scríobh
agus Roinn Tuaraisc agus Plean Feabhsúcháin
Cuir Plean Feabhsúcháin i bhFeidhim
Deán Monatóireacht Ghníomhartha Deán Meastóireacht ar Thionchar
Step 1

Ainmnigh an Fócas

Ba chóir don scoil * an chéad dul i dteagmháil leis an gCreat DL. Tar éis dóibh athbhreithniú a dhéanamh ar na réimsí agus na caighdeáin, ba chóir don scoil na caighdeáin / na caighdeáin a bhfuil sé ag iarraidh díriú orthu a aithint. Ní mholtar go ndíríonn scoil ar na 32 caighdeán uile, ach ina ionad sin déanfar fo-shraith a aithint a bhaineann leis an scoil.

*Cé go dtagraíonn an doiciméad seo do scoileanna, is féidir le múinteoir aonair, grúpa múinteoirí páirt a ghlacadh sa timthriall seo.

Step 2

Fianaise a Bhailiú

Tar éis dóibh a bhfócas foghlama digiteach a aithint, measann an scoil go cúramach na caighdeáin agus na ráitis chleachtais ón gceantar roghnaithe agus cuirtear tús le bailiú fianaise a léiríonn an leibhéal atá ag feidhmiú ag an scoil faoi láthair. Cé gur léirigh Creat an DL gur féidir an cleachtas “éifeachtach” nó “an-éifeachtach” a bheith cosúil le gach caighdeán, féadfaidh an scoil a chinneadh nach bhfuil siad ag feidhmiú go fóill ag ceachtar de na leibhéil seo. Ba cheart an fhianaise a bailíodh a chur ar an eolas faoin breithiúnas seo.

Is féidir le fianaise a bheith cainníochtúil agus cáilíochtúil, bailithe ó raon foinsí lena n-áirítear múinteoirí, daltaí, tuismitheoirí, bainistíocht, seomraí ranga agus foinsí ábhartha eile.

Step 3

Deán Anailís agus Deán Breithiúnais

Tar éis sonraí a bhailiú ó raon foinsí, déanann an scoil an fhaisnéis a anailísiú agus tagraíonn sé tagairt do na ráitis chleachtais atá á mheas.

Tar éis an fhianaise riachtanach go léir a bhailiú, tarraingíonn an scoil conclúidí ansin agus déanann sé breithiúnas maidir leis an gcaoi a gcuireann cleachtais atá ann faoi láthair i gcomparáid leis na ráitis ar chleachtas éifeachtach agus an-éifeachtach i gCreat DL. Ba chóir do scoileanna na ráitis seo a úsáid mar thagarmharc chun a bhfeidhmíocht féin a mheas agus chun a gcuid láidreachtaí a chinneadh agus tá gnéithe dá gcuid oibre a gcaithfear a fheabhsú nó a fhorbairt.

Step 4

Scríobh agus Roinn Tuaraisc agus Plean Feabhsúcháin

Tar éis anailís a dhéanamh ar na sonraí agus rinne sé sraith breithiúnas maidir lena gcleachtas foghlama digiteach, cruthaíonn an scoil a bPlean DL. Ba cheart don phlean bunús le plé agus machnamh a dhéanamh ar mhúinteoirí, ar bhainistíocht agus ar dhaoine eile maidir le ról na dteicneolaíochtaí digiteacha sa réimse fócais a roghnaíodh.

Tá dhá chuid sa Phlean Foghlama Digiteach:

  • Cuireann Cuid 1 an fhís maidir le teicneolaíochtaí foghlama digiteacha a úsáid agus leagtar amach an staid reatha maidir le foghlaim dhigiteach.
  • Déanann Cuid 2 cur síos ar conas a fheabhsófar na cleachtais DL thar thréimhse ama sonraithe.
Step 5

Cuir Plean Feabhsúcháin i bhFeidhim

Tar éis Plean DL a chruthú ba chóir don scoil tús a chur leis na gníomhartha aitheanta. Ba chóir go mbeadh gach pearsanra ábhartha ar an eolas faoi na gníomhartha a theastaíonn ar siúl ag múinteoir aonair, rang, roinn ábhair agus leibhéal scoile uile. Ba cheart go mbeadh na gníomhartha seo mar chuid den phróiseas teagaisc agus foghlama gnáth.

Step 6

Deán Monatóireacht Ghníomhartha Deán Meastóireacht ar Thionchar

 

948/5000

Ní mór monatóireacht a dhéanamh ar na gníomhartha ar bhonn leanúnach chun measúnú a dhéanamh ar a n-iarmhairt ar chleachtais foghlama, teagaisc agus measúnaithe.

Caithfidh an scoil cinneadh a dhéanamh:
• Cén chaoi a ndéanfar monatóireacht a dhéanamh agus a chur i gcrích
• Cé a bheidh freagrach as monatóireacht a dhéanamh13
• Conas a chinntear agus a thuairiscítear an dul chun cinn
• Cathain agus cé a dhéanfar dul chun cinn a thuairisciú (mar shampla, ag an bhfoireann
cruinniú, cruinnithe pleanála, cruinnithe boird)
• Má tá spriocanna agus gníomhartha réalaíocha nó gur gá iad a athrú.

Tá sé ríthábhachtach rannpháirtíocht ghníomhach ceannairí scoile agus múinteoirí i monatóireacht leanúnach agus córasach an Phlean DL. Ba cheart don fhianaise a bailíodh, mar thoradh ar mhonatóireacht leanúnach, eolas a thabhairt agus tionchar a imirt ar an chéad chéim eile den Phlean DL, nó d’fhéadfadh sé go dtiocfadh gné nua den fhoghlaim dhigiteach a aithint a dhíríonn an scoil air. Ar deireadh thiar tá sé mar aidhm ag an scoil a gcleachtais DL a fheabhsú i ngach réimse den saol scoile agus ba chóir go mbeadh sé seo ina ghníomhaíocht leanúnach.